Saturday

یاد داشت‌هایی‌ به یک دوست

اما یه مصاحبه از امانپور دیدم در سی‌ ان ان با ۲ خانم یکی‌ از کویت و یکی‌ هم از امارات، کویتی نماینده مجلس و بیحجاب و اماراتی وزیر صادرات خارجی‌، فکرش را کن هی‌ میشینیم عرب‌ها را مسخره می‌کنیم ولی‌ ظاهراً عقب افتادیم، البته واقعاً عقب افتادیم. امانپور هم را که دیدی سوال میکنه حرفه ای، انتقادی و طرف را به چالش میکشنه بدون تعارف، مصاحبه هاش با خود امریکای‌ها را هم دیدم واقعاً تعارف نمی‌کنه میپرسه و جواب می‌خواد. راستش خیلی‌ خوشم اومد عنوان برنامه رهبران زن در خاور میانه بود. یک برنامه دیگه هم ازش دیدم: مدرن ریالیتی ( سلطنت مدرن) یا یه هم چین چیزی، همسر شاه اردن را دعوت کرده بود که ظاهراً خیلی‌ فعال است و بیشتر تا اونجایی که دیدم در زمینه اجتماعی و کودکان، باز هم سوال‌ها و نقد‌های حرفه‌ای از طرف امانپور و جواب‌های عالی‌ از طرف ملکه اردن. پریشب هم یه مصاحبه با البرادعی را دیدم در مورد ایران و فعالیت‌های هسته ای. یک حرفی‌ البرادعی زد خیلی‌ جالب بود: ایران افغانستان و عراق را در کنارش داره و اگر بخواد اسلحه داشته باشه جای تعجب نیست ولی‌ مدرکی‌ که ایران اسلحه هستهای داشته باشه و یا بخواد داشته باشه در دست نیست و ما نباید اشتباه عراق را در این مورد تکرار کنیم، ما مدرکی‌ نداریم. ایران را با کرهٔ شمالی قابل مقایسه نمیدونست و از همکاری ایرانیها راضی‌ بود ... من از شخصیتش خوشم اومد خیلی‌ و ظاهراً مستقل از سیاست. امیدوارم که از فرصت‌های مناسب برای کشورمون استفاده کنیم.

در این مدت من اینجا فیلم خوب کم دیدم یه چن تا همین چن هفتهٔ پیش و به آلمانی‌ که خیلی‌ جاها مکالمات را نمی‌فهمیدم ولی‌ نهایتان از فیلم‌ها خوشم اومد. آره من جولیا رابرتز را دوست دارم، میبینی‌ خوشگل نیست ولی‌ خیلی‌ از بازی هاش عالین و این یعنی‌ شایسته سالاری که بیشتر در آمریکا اتفاق می‌افته ؛) لبخند منالیزا را دیدم بیشتر برای من رابطه دوستانه با شاگردها مهم بود هر چند که بازیگر‌های معروف زیادی توش بعضی‌ کردند ولی‌ فیلم متوسط است، درسته؟

در مورد اون دوستمون، راستش من تعجب نمیکنم. اکثر ما ایرانی‌‌ها افراط و تفریطی رفتار می‌کنیم هر چند که سنمان با دوران هیجانی جوانی فاصله بگیره. راستش نه فقط سیاست که حتا در زندگی‌ شخصی‌ تصمیم‌گیری با خودمونه، درسته که همه زیر سر خداست ولی‌ ما هیچ کدام نمیدانیم او چه تصمیمی داره و چه خواهد شد این است که واقعاً خودمان باید تصمیم بگیریم، هر چند که من به معجزه هم اعتقاد دارم ولی‌ نه در همهٔ کار‌ها و نه همیشه ... به هر حل هر کسی‌ عقیدی داره و قابل احترام، زندگی‌ آدم‌ها را عوض می‌کنه ...

No comments:

Post a Comment