Tuesday

Nato in Germany

حتما میدونی که هفتهٔ پیش ناتو به میزبانی مشترک آلمان و فرانسه جلسه داشتن، آلمانیها مراسم رو مستقیم پخش میکردن، من فقط یه کانال فرانسه دارم یونام همینطور ولی‌ مال آلمانیها بهتر بود، برای من خیلی‌ جالب بود، رئیس جمهور ترکیه با خانم با حجابش اومده بود و جالب این که این خانم با همه هم دست میداد، از همه جالب تر این که برلسکنی موقعی که می‌خواست از ماشین پیاده شه که با مرکل دست بده موبایلش زنگ زد و اشاره کرد که داره حرف می‌زنه خیلی‌ خنده دار بود و مدتها همینطور حرف زد، همهٔ مهمونها آمدن و مرکل هم وقتی‌ دید طول میکشه با خنده و اشاره به خبر نگارا ول کرد رفت، خلاصه همه باهم از روی یه پل به طرف فرانسه رفتن که سارکزی هم از اون طرف پل داشت به استقبال میومد ولی‌ هنوز برلسکنی داشت حرف میزد، تقریبا مراسم تموم شد که خودش تنهایی اومد، بدن معلوم شد که داشته با همتای ترکیش حرف میزده، راجع به چی‌ نمی‌دونم. در ضمن دانمارک به عنوان رئیس دوره‌ای ناتو قرار بود انتخاب بشه که با مخالفت ترکیه مواجه شد سر کاریکاتور حضرت محمد، خلاصه سر این موضوع ترکیه تونست باج بگیر و موافقت کنه بالاخره این که دانمارک انتخاب شد، باج چی‌ بود؟ من دقیقا نمی‌دونم ولی‌ ترک‌ها گفتن که معذرت خواهی‌ از مسلمونا از طرف دانمارک، که ظاهرا اونا هم رسما علم کردن که معذرت خواهی‌ نمیکنن به خاطر آزادی کلام ....

من ۲ روز جمع و شنبهٔ هفتهٔ پیش از تلویزیون این مراسم رو دیدم، رفتار سیاستمدارها پشت صحنه جالب بود، از همه بیشتر مرکل، سارکزی و اوباما

Film : http://www.kalam.tv/fa/video/3364/index.html

1 comment: