Saturday

سینمای ایران و آثار مورد علاقه من


 سریال هزار دستان : از نظر من شاهکار است : فیلمنامه ای قوی در مورد تاریخ معاصر ، لبریز  از دیالوگ هایی پیچیده  با ضرب المثلها ، اصطلاحات و استعاره های فارسی , موسیقی قوی  با بازی های درخشان ستاره های سینمای ایران ، روح علی حاتمی قرین رحمت ... من این سریال را از اول تا آخر بیشتر از ۳ بار دیدم  تا از دیالوگها لذت ببرم ...
بعد  از ان ، سریال های کیف انگلیسی و مدار صفر درجه کارهای عالی هستند ... از مشخ ص ه های اصلی این کارها فیلمنامه قوی ، ساختاری محکم و پیوسته و بازیهای عالی است 
از فیلمهای ایرانی پرده آخر هنوز هم برای من شاهکار است... در  ان سالهای کمبود فیلم و سریال ، فیلمی بود قوی که با بازی هنر پیشه های ستاره من را میخکوب صندلی سینما کرد.برای اولین بار ماهایا پطروسیان را درسینما دیدم ،   من عاشقانه هنوز هم  این فیلم را دوست دارم  .
چهار شنبه سوری فیلمی است که چند بار دیدمش اجازه میخوام تاکید کنم از نظر من این فیلم عالی است مهمتر از بازی هدیه تهرانی ,  حمید فرخ نژاد و ترانه علیدوستی که حرف ندارند ، فیلمنامه ای با ساختار محکم است    که این فیلم را برای من متمایز میکنه  شبکه sat3 اینجا با زیر نویس این فیلم را پخش کردند که سعی کردم صحنه ها را ببلعم .
 درباره الی با بازی عالی گلشیفته و ترانه و شهاب حسینی ... نیم ساعت اول فیلم را خیلی دوست دارم .
 لیلا:  تا چند روز بعد از دیدن فیلم ، هنوز در ان فضا بودم و با لیلا ، عاشق لیلا و علی مصفا شدم ... من کارهای مهرجویی را خیلی دوست دارم ، از   مشخ ص ه های فیلماش پرداخت به آداب و رسوم ایرانی و به نمایش گذاشتن ان چه که در مردم میگذره ، است .
 جدایی نادر از سیمین قبل از اینکه اسکار بزنه و بیاد در صدر اخبار و فیلمها ،  دیدمش و از ظاهر ساده فیلمنامه ولی در عین حال پیچیده اش لذت بردم ، جزییات به نحو عالی رعایت شده ...هنرپیشه ها و کارگردان هم که مورد علاقه ام هستند و با اینکه فیلم بدون موسیقی است به جز صحنه پایانی ، این کمبود عمدی  اصلا حس نمیشه
باشو غریبه کوچک اولین فیلمم  بود که در مورد (اثرات ) جنگ ایران و عراق از دید جامعه شناختی  و مردمی با دیدی متفاوت از کارهای قبل و حتا بعد میدیدم . هنوز هم بازی سوسن تسلیمی را دوست دارم  
گیلانه : فیلمی در مورد اثرات جنگ و از دید من فجایع  بعد از ان ... بازی فاطمه معتمد آریا از دید من  در این فیلم بدون اغراق  یک شاهکار  سینمایی است ... من با این فیلم خیلی اشک ریختم به یاد مادرانی که عزیزانشون را از دست دادند و جوانهایی که بهترین دوره زندگی شون به خاطر دفاع از وطن از دست رفت و من  فراموششون کردم ...  

No comments:

Post a Comment