Wednesday

Markus Reineke

دیروز سمیناری رفتم که گوینده به گونه‌ای صحبت میکرد که گویی تمامی‌ عناصر و روابط زنده اند بهتر است بگویم که او آنها را کاملا جاندار میدید.

با این که قبلش به دیدار دوستی‌ رفته بودم و دیر رسیدم ولی‌ واقعاً از آن سمینار لذت بردم.

عنوان سمینار

Quantengruppen

بود.

فقط میدونم که نظریه کوانتم با سالهاست که با گروه‌ها سخت گره خورده است. من فقط در آخر پرسیدم که بحث مشابهی را در حلقه‌ها هم داریم ولی‌ نمیدونم که مثل گروه‌ها میتونیم کاربردی برای آن در فیزیک و یا مکانیک پیدا کنیم. چونش را مالید و بعد از فکری گفت که میشه!

قبل از این فقط یک بار در سمیناری راینکه را دیده بودم که بحث در آنجا هم در مورد گروه‌ها بود واقعاً گروه‌ها را زنده میدید و با تمام وجود حسشون میکرد، کاری که هر ریاضی دانی سخته که انجام بده.

باز هم تکرار می‌کنم که من واقعاً از این سمینار لذت بردم!

No comments:

Post a Comment