Wednesday

اعطای دکترای افتخاری به شهرنوش پارسی‌پور

شهرنوش پارسی‌پور، نویسنده ایرانی، دکترای افتخاری ادبیات دانشگاه براون آمریکا را دریافت خواهد کرد. نلسون ماندلا، رهبر مبارزات تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی، یکی دیگر از هشت دریافت‌کننده دکترای افتخاری این دانشگاه است.

دانشگاه براون آمریکا در وبسایت خود اعلام کرده است که امسال به هشت نفر دکترای افتخاری خواهد داد که یکی از آنان شهرنوش پارسی‌پور، نویسنده مشهور ایرانی و آفریننده آثاری چون "سگ و زمستان بلند"، "طوبا و معنای شب" و "زنان بدون مردان" است.

این دانشگاه به شخصیتهایی که در رشته‌های مختلف تلاشی برجسته داشته‌اند دکترای افتخاری اعطا می‌کند. در وب‌سایت دانشگاه براون درباره شهرنوش پارسی‌پور آمده است که وی یکی از برجسته‌ترین نویسندگان ایرانی و از طرفداران حقوق زنان است که آثارش در ایران اجازه انتشار ندارند.

از دیگر دریافت‌کنندگان دکترای افتخاری امسال دانشگاه براون، نلسون ماندلا، رهبر مبارزات ضدتبعیض‌نژادی آفریقای جنوبی، مورگان فریمن، بازیگر سینمای هالیوود، و باربارا لیسکوف، از زنان پیشگام در علوم کامپیوتر، هستند.

از جمله دریافت‌کنندگان دکترای افتخاری این دانشگاه در سال ۲۰۰۹، فرید زکریا، نویسنده، روزنامه‌نگار و مجری سی ان ان، بود.

دانشگاه براون یکی از هفت دانشگاه قدیمی آمریکاست که در ایالت رود آیلند واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۷۶۴ بنیان نهاده شد.

اعطای دکترای افتخاری به شهرنوش پارسی‌پور در روز ۳۰ ماه مه، همزمان با برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه براون، انجام خواهد گرفت.

No comments:

Post a Comment