Tuesday

گران‌بهاترین شی کشتی تایتانیک متعلق به ایران

یک ترجمه‌ فراگیر از خیام که یک صحاف مشهور انگلیسی کار صحافی آن را انجام داده، در کشتی تایتانیک بوده که این صحافی یکی از گران‎‌بهاترین صحافی‌ها بوده است.

محمدعلی فارسی، که فعالیت فیلمسازی را از سال 1367 در حوزه مستندسازی آغاز کرده، در گفت‌وگو با هفته نامه پنجره درباره ماجرای فیلمش، «حقیقت گمشده» که در جشنواره سینما حقیقت برگزیده شد توضیح داده است.

فارسی گفته است: سفری کاری به لندن داشتم. آن‎جا دکتر جوزی موضوع جالبی را مطرح کردند، این‎که گران‌بهاترین شی کشتی تایتانیک متعلق به ایران است! گفتند یک ترجمه‌ فراگیر از خیام که یک صحاف مشهور انگلیسی کار صحافی آن را انجام داده، در این کشتی بوده است.

این صحافی یکی از گران‎بهاترین صحافی‌ها بوده که به گفته کارشناسان انگلیسی، اگر این نسخه صحافی شده همراه با کشتی تایتانیک غرق نمی‌شد، با پولش می‌شد دو منطقه از لندن را خرید! این صحافی متأثر از نقوش ایرانی بوده. یعنی هم محتوا و هم صحافی کتاب نسبتی با ایران داشته است. بعد از پایان کار، یک دلال کتاب را خریده و به قصد آمریکا سوار کشتی تایتانیک شده و این گنجینه ارزشمند همراه با کشتی غرق می‌شود. به گفته دکتر جوزی حقیقتا در تایتانیک گران‌بهاترین شیء همین کتاب بوده است. کتابی با چنین پیشینه غنی ادبی و هنری، که ادوارد فیتزجرالد 25 سال از عمر خود را صرف ترجمه آن کرده بود.

وی افزوده است: ما می‌خواستیم یک قصه با دو شخصیت روایت کنیم، یکی خیام و دیگری ادوارد فیتز جرالد. از دومی یک فریم عکس داشتیم و از خیام که 900 سال پیش از دنیا رفته، فقط کتابی و سنگ قبری. بدون تردید ساختن چنین مستندی خیلی دشوار است، ما از دو شخصیت اصلی داستان چیز خاصی برای جلو تصویر بردن نداشتیم و این مهمترین مشکل ساخت چنین مستندهایی است.

Monday

ویکی‌لیکس این‌بار رهبران جهان را هدف گرفت

روزنامه انگلیسی «گاردین» بخش‌هایی از اسنادی را که ویکی‌لیکس ادعا کرده بود در اختیار دارد منتشر کرد. در این اسناد گزارش‌های بسیاری در مورد اکثر رهبران جهان وجود دارد.

آمریکا پس از انتشار این اسناد بر روی اینترنت به‌طور رسمی انتشار این اسناد را محکوم کرد.

به گزارش دویچه‌وله، در میان اسناد منتشر شده ویکی‌لیکس گزارش‌های زیادی در مورد کشورهای عربی و اسرائیل وجود دارد. در این مدارک که به مکاتبات وزارت خارجه آمریکا مربوط می‌شود‌، در مورد «گوردون بروان»، نخست‌وزیر پیشین انگلیس و «حامد کرزی»، رئیس‌جمهوری افغانستان نیز توصیفات نه چندان خوشایندی می‌توان دید.

به گزارش خبرگزاری «فرانسه» از برلین، بر اساس اسناد سایت ویکی‌لیکس که در اختیار نشریه آلمانی اشپیگل قرار گرفت، ارزیابی مقام‌های آمریکایی از «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان ارزیابی شرم‌آور بوده که وی را ضعیف توصیف کرده است.

در نامه منتسب به سفیر آمریکا در برلین به تاریخ 24 مارس سال 2009، وی به وزارت خارجه کشورش گفته است که مرکل از خطر گریزان است و خلاقیت چندانی ندارد.

بنا بر این اسناد، آمریکایی‌ها استدلال می‌کنند از نظر صدراعظم آلمان دیپلماسی بین‌المللی مهمتر از همه دیدگاه‌های وی در مورد سیاست‌های داخلی است.

در ادامه اسناد ویکی‌لیکس ، «گیدو وستروله»، وزیر خارجه آلمان با شدت بیشتری مورد انتقاد قرار گرفته و فردی ناکامل، ‌خودبین و منتقد آمریکا معرفی شده است.

در یکی از نامه‌های سفارت آمریکا در برلین به تاریخ 22 سپتامبر2009، چند روز پیش از انتخابات آلمان که برای وزارت خارجه آمریکا ارسال شده بود، آمده است که وستروله تجربه زیادی در سیاست خارجی ندارد.

در سند دیگری به تاریخ فوریه سال 2010، «فیلیپ مورفی»، سفیر آمریکا در برلین خطاب به وزارت خارجه کشورش نوشته است که وستروله مانعی واقعی بر سر راه تلاش‌های آمریکا برای افزایش تعداد نظامیان آلمانی در افغانستان است.

براساس اسناد طبقه‌بندی شده آمریکا که ویکی‌لیکس منتشر کرده است یک دیپلمات بلند پایه آمریکا در رم طی نامه‌ای محرمانه به واشنگتن نوشته است «سیلویو برلوسکنی»، نخست‌وزیر غیر موثر است که انرژی خود را برای مسایل حزبی هدر می‌دهد.

«الیزابت دیبل»، کاردار سفارت آمریکا در رم طی نامه خود به واشنگتن نوشته است برلوسکنی به‌عنوان رهبر اروپای مدرن، فردی سست، مغرور و بی فایده است.

در سند دیگری آمده است که برلوسکنی از نظر فیزیکی و سیاسی یک رهبر ضعیف است که شب‌ها تا دیروقت به خوشگذرانی مشغول است و میل فراوان او به شرکت در مهمانی‌ها، موجب شده زمان کافی برای استراحت نداشته باشد.

یک سند دیپلماتیک دیگر که دیپلمات‌های آمریکایی در رم سال گذشته به واشنگتن ارسال کرده‌اند، نشان می‌دهد که به گفته رابطان ایتالیایی برلوسکنی مناسباتی به‌طور غیر عادی نزدیک با «ولادیمیر پوتین»، نخست‌وزیر روسیه دارد. این دیپلمات‌ها به هدایای گرانبها، قراردادهای عظیم انرژی و یک واسطه ایتالیایی روس زبان که هویتی نامشخص دارد، اشاره می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد که این دیپلمات‌ها در نامه خود به واشنگتن نوشته‌اند به نظر می‌رسد برلوسکنی به طور فزاینده‌ای تبدیل به سخنگوی پوتین در اروپا شده است.

سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا در واکنش به انتشار اسناد محرمانه درباره زندگانی پر عیش و نوش وی در پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس، این انتقادات را به استهزا گرفت ولی احزاب مخالف اعلام کردند انتشار این اسناد هرچه بیشتر اعتبار ایتالیا را در جهان مخدوش کرده است.

رئیس‌جمهوری یمن نیز با اعلام این‌که نیروهای این کشور ضد القاعده عملیاتی انجام می‌دادند، اعتراف کرد این حملات، پوششی برای اقدام‌های نظامیان آمریکایی بوده است.

بر اساس اسناد منتشر شده ویکی‌لیکس، «علی عبدالله صالح» در دیدار ماه ژانویه گذشته خود با ژنرال «دیوید پترائوس»، فرمانده وقت نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه بر تداوم حملات نیروهای یمنی تاکید و پیامی نیز به سفارت آمریکا در یمن ارسال کرده بود.

این گزارش، معاون نخست‌وزیر یمن را وادار کرد تا به شوخی اظهارات پیشین خود را به مجلس این کشور دروغ بخواند مبنی بر این‌که نیروهای ارتش یمن حملاتی را ضد القاعده در شبه جزیره عربی ترتیب داده بودند.

در همین ارتباط روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نیز اوایل همین ماه در گزارشی از استقرار هواپیماهای بدون خلبان برای هدف قرار دادن نیروهای جهادی خبر داده بود.

در حالی که بیش از یک‌صد هزار نظامی آمریکایی با متحدان القاعده در افغانستان در حال نبرد هستند، بدبینی‌های عمومی در یمن نیز درباره اقدامات نظامی واشنگتن در این کشور وجود دارد، هر چند مقام‌های آمریکا تاکید کرده‌اند صنعا جنگ علیه شبه نظامیان را هدایت می‌کند.

بنا بر این گزارش، «رابرت گیتس»، وزیر دفاع آمریکا نیز روز شانزدهم نوامبر آموزش به نیروهای امنیتی یمن و ارسال تجهیزات لازم را برای آنها بهترین گزینه برای مقابله با تهدیدهای مطرح شده از جانب شبه نظامیان القاعده خوانده بوده است.

عكس‌هايي از كشف حجاب

عادت‌های نویسندگی هوشنگ مردای کرمانی

هوشنگ مرادی کرمانی در قصه نویسی، یکی از نوابغ روزگار ماست. هیچ‌وقت برایمان این سوال پیش نیامد که مادر و پدر «مجید» کجا هستند، آن‌قدر که ماجراهای «مجید» و «بی‌بی» جذاب و شخصیت‌پردازیشان بی‌نقص بود. خالق قصه‌های مجید،هوشنگ‌ مرادی‌کرمانی، داستان‌هایش را از میان خاطراتش خلق می‌کند.

داستان‌های او روایت‌های ساده و صمیمی و طنازی از درد و سختی‌اند. حالا شصت‌وشش سال دارد و هنوز مثل مربا شیرین است طوری که باورت نمی‌شود وقت نوشتن، تند و بد اخلاق باشد. این نقب کوچک به عادت‌های پشت پرده نویسنده‌ای بزرگ، غنیمتی است که علاقه‌مندان آثارش را مطمئنا ذوق زده خواهد کرد. نشریه داستان در شماره آذر ماه خود، گفت‌وگویی با مرادی دارد. مهم ترین پاسخ های هوشنگ مرادی کرمانی در ادامه می‌آید.

• معمولا تابستان‌ها فکر می‌کنم و زمستان‌ها می‌نویسم. وقتی می‌نویسم سرما را احساس نمی‌کنم!

• ایده خودش می‌آید. ذهن من مثل آهن‌رباست، می‌شود گفت «جرقه‌ربا». یک‌هو می‌بینم عجب موضوع جالبی! قدیم در ذهنم می‌ماند اما حالا که پیر شده‌ام باید یادداشتش کنم وگرنه می‌پرد.

• بعضی از موضوع‌ها(ایده‌ها) سمج هستند و به ته روح و ذهن آدم می‌چسبند و به این آسانی‌ها کنده نمی‌شوند و مرا راحت نمی‌گذارند، همه جا با من می‌آیند، حتی جاهایی که نبایند بیایند و هی بزرگ و پهن‌تر می‌شوند. می‌خواهند خفه کنند. می‌گویند: مرا بنویس تا راحت شوی!

• گاهی پایان خوبی دارم و سعی می‌کنم پیش‌درآمدی برایش درست کنم. نقشه‌ا‌ش را توی ذهنم می‌کشم، بارها توی ذهنم می‌نویسم و خط می‌زنم و مدام صحنه‌هایش را عوض می‌کنم تا موقع نوشتن. موقع نوشتن کلی چیز توی ذهنم و کلی یادداشت توی دفترچه دارم. شروع می‌کنم به نوشتن، برای نوشتن جمله اول یا صحنه اول گاهی بیست بار بیست جور مختلف می‌نویسم تا راه بیفتم. تازه گاهی یادداشت‌ها و فکرهای قبلی به کار نمی‌آید و داستانی دیگر خود به خود می‌جوشد و روی کاغذ می‌آید.

• شخصیت‌ها همه‌جور هستند. گاهی نمونه‌های بیرونی دارند و گاهی از چند نمونه بیرونی و مقداری تخیل ساخته می‌شوند؛ مثلا اگر شخصیتی ده گِرم باشد، دو گرم از همسایه، چهار گرم از زندگی خودم و چهار گرم خیالی ساخته می‌شود!

• ترجیح می‌دهم هنگام نوشتن توی خانه و پشت میز کارم باشم، اما اگر بندم گرفت، هر جا و هر جور باشد خودم را راحت می‌کنم. سال‌ها نوشتن، ادا و اصول‌ها را از بین برده است.

• از کاغذ و قلم برای نوشتن استفاده می کنم. تا قلم را دستم نگیرم و روی کاغذ نگذارم«نوشتنم» نمی‌آید. جور دیگری بلد نیستم، نکرده‌ام و نمی‌کنم.

• سکوت باشد کافی است. موقع نوشتن ناخن‌هایم را نمی‌جوم، دست توی بینی‌ام نمی‌کنم اما گردنم را می‌خارانم. موقع نوشتن یادم می‌رود که زنده‌ام، آب می‌خواهم، نان می‌خواهم، فلان جایم درد می‌کند یا باید بروم... (منظورم جای بی‌تربیتی نیست!)

• زمان خاصی برای نوشتن ندارم. هر وقت. لابه‌لای زندگی روزمره. موقع «رسیدن» و شُل شدن میوه ذهن، و آماده شدن برای چیدن. موقعی که داستان برای زایمان فشار می‌آورد، دست به کار می‌شوم. معمولا بین زایمان‌هایم فاصله دو تا سه سال است. می‌گذارم بچه‌ای که به دنیا آوردم بزرگ که شد و رفت توی اجتماع، بچه بعدی را می‌آورم. یاد گرفته‌ام. وقتی توی وزارت بهداری بودم، شنیدم که می‌گفتند بچه‌هایی که بدون فاصله و پشت هم بیایند هم «لاجون» و مریض احوال می‌شوند. هم عمرشان کم می‌شود و هم شیره جان مادرشان را می‌کشند، بی‌سواد و بی‌تربیت بار می‌آیند و آینده‌شان پاک خراب می‌شود. جوجه را هم که زودتر از موعد از تخم بیرون بیاوری می‌میرد. زاییدن دوقلو و سه‌قلو و چهارقلو هم مصیبت است!

• پیش از نوشتن هر چه دم دستم می‌آید، می‌خوانم و می‌نویسم، اما وقتی می‌نویسم همه چیز تعطیل. اگر ببینم یک ذره با چیزی و کسی شباهت دارد، می‌گذارمش کنار.

• بعد از تمام شدن، داستان را برای خواندن می دهم به خانواده‌ام، همسر و بچه‌هایم و دیگرانی که نویسنده و استاد و روشنفکر و روزنامه‌نگار و منتقد و دانشمند و سیاستمدار و ... نیستند! معمولیِ معمولی‌اند. آدم‌های کوچه و بازار.

• هر داستانی خودش می‌گوید مرا چطور بنویس، کجا و چطور تمام می‌شوم. معمولا هر چه به ذهنم می‌آید می‌نویسم و بعد مدام حذف می‌کنم. هر بار که حروفچینی بشود و برای غلط‌گیری و نگاه دوباره به من بدهند، چیزهایی را حذف می‌کنم و گاهی چیزهایی را اضافه می‌کنم. بیشتر طرفدار حذف و ایجازم. معتقدم که ایجاز در داستان معجزه می‌کند. بیشتر داستان‌ها و فیلم‌ها از چیزهای زیادی که گفته‌اند لطمه خورده‌اند تا چیزهایی که نگفته‌اند.

• در نوشتن کتاب «شما که غریبه نیستید» طی چهار بار که برای غلط‌گیری زیر دستم آمد حدود صد و بیست صفحه خط زدم. تا جایی که حروف‌چین اعصابش خرد شد و گفت: «حیف من که این قدر زحمت کشیدم. چرا این قدر خط زدید؟ بعضی قسمت‌ها که شما حذف کردید خیلی خوب بود»، گفتم: «بگذار خوب‌ها بروند تا بدها بیشتر و بهتر دیده شوند» خندید و گفت: «یعنی چه! این هم از آن حرف‌هاست!»

you shouldn't take kids to the zoo


[image]

آثار جنجالی یک نقاش برزیلی


Papa Bento XVI

Tadinha da Elisabeth II

George Bush

FHC e Lula - O cabra não tem lado.

Farewell to Sir Norman Wisdom

22جمعه اکتبر، نورمن ویزدم، کمدین بریتانیایی در خیابان های داگلاس در جزیره "من" تشییع شد. او روز 4 اکتبر آسايشگاهی در این جزيره درگذشت.
نیک و ژاکی، (دو نفر جلو) فرزندان نورمن ویزدم همراه تشییع کنندگان به سوی کلیسای سنت جورج رفتند.
مراسم یادبود نورمن ویزدم در کلیسای سنت جورج برگزار شد
صدها نفر از اعضای خانواده، دوستان و علاقمندان نورمن ویزدم در این مراسم شرکت کردند

Saturday

امروز ظهر شیطان را دیدم ! ...

نشسته بر بساط صبحانه و آرام لقمه برمیداشت ...
گفتم : ظهر شده، هنوز بساط کار خود را پهن نکرده ای؟
بنی آدم نصف روز خود را بی تو گذرانده اند ...


شیطان گفت : خود را بازنشسته کرده ام. پیش از موعد!

گفتم : ... به راه عدل و انصاف بازگشته ای یا سنگ بندگی خدا به سینه می زنی؟

گفت : من دیگر آن شیطان توانای سابق نیستم.
دیدم انسانها، آنچه را من شبانه به ده ها وسوسه پنهانی انجام میدادم، روزانه به صدها دسیسه آشکارا انجام میدهند.
اینان را به شیطان چه نیاز است؟
شیطان در حالی که بساط خود را برمیچید تا در کناری آرام بخوابد، زیر لب گفت: آن روز که خداوند گفت بر آدم و نسل او سجده کن، نمیدانستم که نسل او در زشتی و دروغ و خیانت، تا کجا میتواند فرا رود، و گرنه در برابر آدم به سجده می رفتم و میگفتم که : همانا تو خود پدر منی.


آرامش

آرامش چیزی نیست که در مکانی بی سر و صدا، بی مشکل و بدون کار سخت یافت شود ، بلکه معنای حقیقی آرامش این است که هنگامیکه شرایط سختی بر ما می گذرد آرامش در قلب ما حفظ شود.

The Seven Habits of Highly Effective People

  1. پرواکتیو باشین: پسیو عمل نکنین.
  2. از اول، آخر رو در ذهن داشته باشید
  3. کارهای اول رو همون اول انجام بدین
  4. تفکر برد-برد داشته باشید
  5. اول تلاش کنید بفهمید، بعد تلاش کنید شما رو بفهمن
  6. سینرژی ایجاد کنید: بگذارید نیروها با هم جمع بشن و چند برابر بشن
  7. اره‌ رو تیز کنید: فقط روی کار تمرکز نکنید. بین منابع و انرژی و سلامتی توازن برقرار کنید تا سبک زندگی موثر رو حفظ کنید

Thursday

51 محل که در گوگل مپ نمایش داده نمی‌شود

در گوگل مپ 51 مکان را به خاطر محدودیت‌هایی که دولت آمریکا اعمال کرده، یا به علت شکایات و خواسته‌های شخصی دولت‌مردان غربی، محرمانه قلمداد کرده و نمایش نمی‌دهد.

گوگل مپ و نیز گوگل ارث، ابتدا به ساکن پدیده‌ای نظامی بوده که توسط نظامیان آمریکایی برای اهداف نظامی تولید و پس از سال ها نسخه آفلاین (off line) آن را در فضای اینترنت قراردادند که عموما تصاویری که نمایش می‌دهد مربوط به مدتی قبل از تاریخ نمایش می باشد تا همچنان تحت کنترل پنتاگون باقی مانده و نسخه‌ی آن‌لاین آن را برای اهداف امنیتی –نظامی در دست خود نگاه دارند.

بسته به چیزی که شما از آن استفاده می‌کنید گوگل مپ دید ماهواره‌ای یا دید خیابانی از هزاران محل در سراسر جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید نقاط مشخصی را از قبیل میدان نقش جهان اصفهان یا دیوار چین، یا حتی یک مکان شخصی، مثل منزل شخصیتان جستجو کنید.

اما در ازای همه مکان‌هایی که گوگل مپ به شما اجازه می‌دهد ببینید، مکانهایی وجود دارند که محدودیت دید دارند. چه به خاطر محدودیت‌هایی که دولت اعمال کرده، یا به علت شکایات و خواسته های شخصی محرمانه یا بخاطر اشتباه گوگل مپ به صورت محرمانه تصاویر 51 محل را مات و تیره(شطرنجی) کرده است که در ادامه می‌آید.

سایت‌های نظامی و دولتی

کاخ سفید: تصاویر گوگل مپ از کاخ سفید یک ورژن پاک شده دیجیتالی از سقف پشت بام را نشان می‌دهد که بمنظور کدر کردن ابزار دفاعی ضد هوایی و امنیتی که در آنجا مستقر هستند، می‌باشد.

پارلمان ایالات متحده: پارلمان ایالات‌متحده نیز از زمانی که سیستم گوگل مپ راه افتاده مات شده است. ورژن عادی گوگل مپ و گوگل ارت این مکان‌ها را بدون سانسور، ولی با تصاویر قدیمی نشان می‌دهد.

منزل دیک چنی: منزل معاون رئیس‌جمهور به دستور دولت ایالات‌متحده مات شده است. اما، ﻋﮑﺲ‌ھﺎی با کیفیت و ﻧﻘﺸﻪ ﺑﺮداری ھﻮاﯾﯽ از اﻣﻼک و دارایی‌های وی در دیگر سایت‌ها ﻗﺎﺑﻞ دﺳﺘﺮس هستند!

پایگاه هوایی سوئستربرگ در هلند: این پایگاه نیروی هوایی آلمان و پایگاه سابق F15 نیروی هوایی ایالات‌متحده در طول جنگ سرد است که از طریق گوگل مپ دیده نمی‌شود.

پاو پاوس در خلیج کنگو: پاوپاوس سیستم رادار قرارگاه نیروی هوایی ایالات متحده برای موشک‌های هشداردهنده و نظارت و کنترل هوایی است. دو تاسیسات نظامی دیگر نیز در خلیج کنگو وجود دارد.

هتل شط العرب در بصره، عراق: این سایت بعد از آنکه گزارش شد که تروریست‌ها به بریتانیایی‌های ساکن در آنجا حمله کردند توسط گوگل ارت به عنوان هدف حملات آنها نمایش داده شد.

لیوواردن، هلند: این شهر هلند یکی از پایگاه‌های عملیاتی اصلی نیروی هوایی سلطنتی هلند، بخشی از مرکز فرماندهی ناتو و یکی از سه قرارگاه‌های منطقه‌ای نیروهای ائتلاف اروپای شمالی است. لیوواردن همچنین یکی از دو مقر فرماندهی نیروهای ائتلاف در اروپا است که توسط فرمانده عالی متفقین در اروپا فرماندهی می‌شود.

پایگاه هوایی ریمز در فرانسه: این ساختمان تکی در پایگاه هوایی ریمز در فرانسه نیز مات و شطرنجی شده است.

ناوی سد: این پایگاه نظامی در صربستان نیز جزء اماکن ممنوعه است.

کمپ ون زیست: کمپ ون ریست یک پایگاه سابق هوایی ایالات متحده است که بطور موقت تحت قلمرو حاکمیتی بریتانیا در سال 2000 قرار گرفت بخاطر اجازه آزمایش بمب 103 آم فلیت در آن مکان.

آژانس c3 ناتو: در بروکسل بلژیک واقع شده است، آژانس C3 ناتو را از طریق حمایت علمی و تامین سرمایه حمایت می‌کند.

محل جدید سفارت آمریکا در هلند: این محل در درست ساخت است.

پایگاه هوایی گیلن کرشن ناتو: این محل، سایت اصلی عملیات و سیستم اعلام خطر هوابرد E3A ناتو است که یک سیستم راداری اعلام خطر برای تسریع ظرفیت‌های دفاع هوایی ناتو فراهم می‌کند. پایگاه دربردارنده 17 هواپیمای E-3A برای استفاده در نظارت هوایی و پشتیبانی ارتباطی در عملیات‌های هوایی است. خدمه آن از 14 ملیت مختلف از قبیل اسپانیا، ترکیه و نیروی هوایی ایالات متحده است.

پایگاه هوایی رامشتین در آلمان: پایگاه هوایی رامشتین به طور آشکار در عملیات آزادسازی عراق و عملیات طاقت فرسا به کار رفت. محل آن هشتاد و ششمین خط هوایی و مرکز فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا است. همچنین این محل یک مقر ناتو نیز محسوب می‌شود. آمریکایی‌ها، کانادایی‌ها، آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و دیگر ملیت‌ها از جمله جمعیت این پایگاه هستند.

مقر سلطنتی در لاهه، هلند: یک لشگر غیرنظامی خانگی، که اعضای خانواده سلطنتی را جابجا می‌کند.

کاخ هویس تن بوش: این محل یکی از چهار مقر رسمی خانواده سلطنتی آلمان است که در لاهه هلند واقع شده است. ملکه بئاتریکس از سال 1981 در اینجا زندگی می‌کند.

اواک شمالی، مین: در اواخر ژوئن 2008، خیابان پل مین حومه شهر اواک شمالی با موفقیت درخواست کرد که تصاویر خیابانی گوگل مپ برچیده شود. بحث در مجموع منجر به اعتراض 4500 ساکن اواک شمالی شد. سخنگوی گوگل الیان فیلادلفو گفت که او نمی‌دانسته است که شهر دیگری در کشور نیز درخواست مشابهی داشته باشد.

منزل بورینگ: آرئون و کریستین بورینگ ادعا کردند که سرویس دید خیابانی گوگل مپ با ارسال تصاویر خیابان منتهی به منزل آنها حریم خصوصی آنها را نقض کرده است، دارایی آنها را بی ارزش کرده و موجب رنج‌های روانی آنها شده است. بورینگ گفت که تصاویر خانه آنها باید از این سرویس گوگل که جاده خصوصی نامیده شده است، برداشته شود.

بحرین: در آگوست 2006، وزارت اطلاعات بحرین فهمید که مبادلات اینترنتی کشور برای دستیابی به خدمات گوگل ارت مسدود شده است. این ممنوعیت سه روز طول کشید. شایعات اینترنتی ادعا کردند که هدف ممنوعیت، جلوگیری شهروندان فقیرتر از دیدن ساکنین و جت های خصوصی ثروتمندان کشور بمنظور حفظ راز بی عدالتی توزیع ثروت در بحرین است!

اروپا: در می 2008، آژانس حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا علیه سرویس دید خیابانی گوگل مپ اعتراض کرد، که سطح زمین را بصورت 360 درجه در 30 شهر آمریکا نشان می‌داد. مقامات ادعا کردند که این سرویس ممکن است سرآغاز نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه باشد.

سنگاپور: اقتدار سرزمینی سنگاپور SLA می گوید که تصاویر ماهواره ای در گوگل ارت کپی مستقیم اشکال جغرافیایی واقعی سنگاپور هستند و به سازمانهای کپی رایت تجاوز می‌کنند.

سودان: بر اساس گزارشات، ممنوعیت گوگل ارت در سودان بدلیل صدور محدودیت‌ها توسط ایالات متحده و قوانین تحریم اقتصادی است. گسترش ممنوعیت بعد از این بود که گوگل ارت اطلاعاتی درباره بحران انسانی در منطقه دارفور اضافه کرد.

ایران: در اواخر 2007، یک تاجر ایرانی سعی کرد گوگل ارت را دانلود کند اما پیامی دریافت کرد که می‌گفت: با تشکر از علاقه شما اما سرویسی که شما سعی می‌کنید دانلود کنید برای کشور شما قابل دسترس نیست.

هند: حس گرهای گوگل به مکان‌های مشخصی در هند حساس هستند. رئیس جمهور پیشین هند ای پی جی عبدل کلام نگرانی خودش را درباره دسترسی تصاویر با رسولوشن بالا از مکان‌های حساس، در کشور ابراز کرد.

سیدنی، استرالیا: بیشتر چیزهای داخل سیدنی هنوز تیره و مبهم هستند. گوگل می‌گوید که عکس‌های با کیفیت به علت ایجاد مشکل با یکی از کسانی که عکس‌ها را فراهم کرده بود برچیده شد.و بعضی از عکس‌ها به دلیل اینکه می‌توانست ابزار تروریست‌ها باشد بلوک شده است از قبیل: بارانداز دریایی جزیره، راکتور لوکاس، مقر پارلمان و مقر فرماندهی نیروی هوایی استرالیا در کانبرا.

مناطق جنوب آسیا: این مناطق نیز بوسیله گوگل مات شده‌اند که شامل مناطق حساس سیاسی مانند تبت/ استان شینجینگ، مناطق شمالی پاکستان و مکان‌های سلطنتی می‌باشد.

روستای مرکزی یونا، در جزایر پاسیفیک قلمرو گوام: این محل ناشناخته است چرا که این محل نیز حساس است.

شهر اوترخت در هلند: بعضی سایت‌ها گفته‌اند که اعمال ممنوعیت بر این شهر آلمانی زبان یک اشتباه واضح است اما آن با یک شهر قدیمی و به عنوان مرکز مذهبی هلند از قرن هشت مرتبط است.

قلعه نظامی در ساحل دو مونتویس در بارسلونا اسپانیا: این تپه تاسیسات نظامی ندارد اما در تصاویر با کیفیت گوگل مپ غیر قابل دسترس است. در هر صورت این محل در گوگل ارت در آوریل 2008 قابل دسترس شد.

سایت‌های هسته‌ای و سایت‌های تولید انرژی

ایستگاه سی بروک: این ایستگاه قدرت هسته‌ای در نیوهمپشایر واقع شده و یکی از دو واحد اصلی طراحی است.

راکتور تحقیقاتی هسته‌ای یوماس لوول: این آزمایشگاه ابتدا بر روی راکتور فیزیکی، عملیات‌ها و مدلسازی تمرکز داشت. یک استخر 1MW برای راکتور تحقیقات هسته‌‎ای دارد و از سال 1974 فعال است.

مرکز انرژی ایندیان پوینت در وست چستر: این مرکز یک ایستگاه تاسیسات هسته‌ای سه واحدی است.

سایت هیدرو الکترونیک دام در نزدیکی آبشار نیاگارا: عملکرد آبشار نیاگارا به عنوان یک منبع خوب قدرت هیدرو الکترونیک می‌تواند دلیل این باشد که چرا گوگل این مسیرهای آبی را مبهم و مات می‌کند.

ایستگاه هسته‌ای مک گوییر: با دو راکتور آب سنگین وستینگ هاوس و توانایی برای تولید 2200 مگاواتر قدرت، ایستگاه هسته‌ای مک گوییر تقریبا نیمی از قدرت هسته‌ای کارولینای شمالی را تولید می‌کند.

ایستگاه تولید انرژی هسته‌ای پری: سانفرانسیسکو کرونیکل گزارش داد که در مه 2007 سخنگوی زن کمپانی الکتریسیته که مالک این ایستگاه هسته‌ای است، هیچ ایده‌ای در مورد اینکه چرا تسهیلات آنها در گوگل شطرنجی است نداشت.

ایستگاه هسته‌ای اکونی در سنکا: در این سایت که سه راکتور آب سنگین دارد، توسط شرکت بابکوک و ویلکاکس ساخته شد و دومین ایستگاه انرژی هسته‌ای در کشور است که اجازه توسعه توسط کمیسون تنظیمی هسته ای آمریکا دارد.

مزرعه اویل تانک در برینتری: یک انبار تسهیلات مواد شیمیایی مایع است.

ایستگاه انرژی هسته‌ای شورهام: با وجود اینکه به علت اعتراضات سال 1989 بسته شده، این شرکت تولید برق راکتور آب سنگین هسته‌ای در نیویورک هنوز در گوگل ارت مبهم و مات است.
بارانداز گاز طبیعی مایع در چلسی، ماساچوست و یک بندر صنعتی در بوستون: هر دو اینها در گوگل مپ تیره هستند.

ایستگاه بخار مارشال در تیریل: ایستگاه بخار مارشال یک تسهیلات چهار واحدی است که در کاتاوا کانتی کارولینای شمالی واقع شده است.

کالج‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی

موسسه تکنولوژی ماساچوست و آزمایشگاه لینکلن: آزمایشگاه لینکلن یک مرکز تحقیقاتی است که بودجه آن را فدرال تامین می‌کند و برروی تکنولوژی پیشرفته برای کمک به مشکلات امنیت ملی کار می‌کند.

آزمایشگاه‌های جهانی جنرال الکتریک و ایستگاه اصلی جنرال الکتریک در شنکتادی: که بیش از 3000 محقق در آنجا کار می‌کنند.

آزمایشگاه قدرت اتمی کنول: این تسهیلات توسعه یافته تحقیقاتی از برنامه رو به جلوی هسته‌ای دریایی حمایت می‌کند که تحقیقات، طراحی‌ها، ساخت‌ها، عملیات و ناوهای جنگی قدرتمند ایالات متحده را حفظ می‌کند.

دانشگاه استونی بروک: این دانشگاه هم تیره و مات است چونکه آزمایشگاه بروک هاون در آن قرار دارد.

خوابگاه تنی و کالج منهتن ویل: کالج منهتن ویل که در پورشز واقع شده تیره است چونکه در نزدیکی مقر فرماندهی چندین شرکت از قبیل شرکت پپسی کولا، تکساکو و مستر کارد قرار دارد.
نوردویک آن زی: مقر فرماندهی برای مرکز تحقیقات فضا و تکنولوژی اروپا و بخشی از آژانس فضایی اروپا که در اجتماع آلمانی زبان‌ها واقع شده است.

هارپ(پروژه تحقیقات نوری فرکانس‌های فوق فعال) در آلاسکا: این بخشی از سایت هارپ است که برروی علم امواج فضایی مختلف تحقیق می‌کند.

ایستگاه وایت پلین ترین: صفحه ویکیپدیا برای این ایستگاه در نیویورک گفته است که به علت دلایل امنیتی، تصاویر هوایی ایستگاه در گوگل مپ یا گوگل ارت دیده نمی‌شود.

منزل ویلیام هورت: منزل این بازیگر سینما خارج از پاریس در نقطه نامعلومی است که مات شده است.

پارک بازی آموسمنت در رای: گوگل اجازه نمی‌دهد به شما که تصویر این محل را ببیند.

Wednesday

اسامی برترین دانشمندان زن

آفریقا و کشورهای عربی: فائزه الخرافی - پروفسور شیمی دانشگاه کویت برای کار بر روی مبحث خوردگی که یکی از موضوعات پایه ای در اهمیت پاکسازی آب و صنعت نفت است در میان برجستگان علمی زنان قرار گرفت او که متولد کویت است، در حال حاضر نایب رئیس آکادمی علوم کشورهای در حال توسعه است.

آسیا و اقیانوسیه: ویویان وینگ-وا یام پروفسور شیمی و انرژی دانشگاه هنگ کنگ برای کار بر روی مواد ساطع کننده نور و راه‌حل‌های ابتکاری برای استفاده از انرژی خورشیدی مورد تقدیر قرار گرفت وی که عضو انجمن آکادمی چینی علوم بوده جایزه نشان سخنران انجمن علوم شیمی انگلیس را نیز از آن خود کرد.

اروپا: آن هویلیر پروفسور فیزیک اتمی دانشگاه لوید سوئد، عضو انجمن فیزک آمریکا و آکادمی علوم سوئد برای کار بر روی ساخت سریع‌ترین دوربینی که وقایع را در یک آتوثانیه (هر آتوثانیه معادل 10 به توان منفی هجده ثانیه است) ضبط می‌کند، مورد قدردانی قرار گرفت.

آمریکای لاتین: سیویلیا تورس- پیمبرت پروفسور بازنشسته دانشگاه موسسه ستاره شناسی دانشگاه مکزیکوسیتی، برای کار بر روی ترکیب شیمیایی سحابی که برای فهم ما از منشاء جهان بسیار حائز اهمیت است جایزه دریافت کرد وی عضو جامعه اخترشناسان آمریکا و نایب رئیس پیشین اتحادیه بین المللی اختر شناسی نیز بوده است.

آمریکای شمالی: جیلیان بنفیلد پروفسور سیاره‌شناسی و زمین‌شناسی دانشگاه کالیفرنیای برکلی نیز برای کار بر روی رفتارهای مادی و باکتریایی تحت شرایط بسیار سخت وابسته به محیط و زمین در میان چهره‌های برتر قرار گرفت.

پرچم‏های ایران از ابتدا تا كنون